Menu

عرضه ‌ده‌ها عنوان بازی ایرانی روی بزرگترین درگاه قانونی بازی‌های رایانه‌ای‎

عرضه ‌ده‌ها عنوان بازی ایرانی روی بزرگترین درگاه قانونی بازی‌های رایانه‌ای:

هیولا یک‌ساله شد

اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی، هیولا، در سالگرد یک سالگی خود از تمرکز بیش از پیش بر بازی‌های ایرانی برای بهبود نظام عرضه و بازاریابی خبر داد.

سالروز تولد هیولا در یک هم‌زمانی نمادین با روز جهانی کپی‌رایت مصادف شده است که یکی از مهمترین دغدغه‌های سازندگان هیولا به شمار می‌رود. از دید موسسان این پلتفرم عرضه دیجیتال بازی‌های PC فرصتی است برای گیمرهای ایرانی که به بهترین عناوین ساخته شده ایرانی دسترسی داشته باشند و همینطور با وجود آشفتگی در بازار گیم که به دلیل نوسانات ارز به وجود آمده است، با قیمتی مناسب، به صورت قانونی و بومی‌شده از بازی‌های به روز ایرانی و خارجی استفاده کنند.

بازگشت به نسل طلایی

امیرحسین فصیحی، مربی هیولا با اشاره به مسیری که این استارت‌آپ حوزه گیم ایران طی یک سال گذشته در دل مجموعه فن‌افزار طی کرده است گفت: مجموعه ما در وهله‌ اول یک مجموعه‌ی بازی‌سازی است و دلیل اصلی شکل‌گیری هیولا هم این بود که از دید ما آشکار بود بازی‌ساز ایرانی مسیری برای رساندن بازی به دست مخاطب خودش نداشت.

او که خودش رهبری تیم فن‌افزار در زمان تولید نسلی از مشهورترین بازی‌های رایانه‌ای ایران را داشته است گفت: سالها پس از انتشار اولین نسخه‌ گرشاسپ از سراسر ایران ایمیل‌هایی مبنی براینکه بازی گرشاسپ رو از کجا می‌شود تهیه کرد دریافت می‌کردیم و متاسفانه جوابی برای این سوال نداشتیم. بقیه بازی‌سازان نیز با همین مشکل مواجه بودند و راهی برای رساندن محصول خود به دست مخاطب نداشتند.

از دید وی این ادای دینی به نسل طلایی بازی‌سازی ایرانی برای رایانه‌های شخصی است: حالا دیگر خوشحالیم که گیمرهای واقعی می‌توانند تعداد زیادی از بازی‌های ایرانی که مربوط به دوران طلایی بازی‌سازی در ایران است را از طریق هیولا دانلود و بازی کنند و اطمینان داریم این روند باعث خواهد شد که دوباره پس از سالها بازی‌سازان ایرانی محصولی برای مخاطبان جدی و واقعی بازی تولید کنند.

خارجی‌ها دوشادوش ایرانی‌ها

کسرا تهرانی، مدیر توسعه تجاری هیولا، هم با اشاره به مزیت قرار گرفتن بازی‌های ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی در کنار یکدیگر روی درگاه هیولا گفت: سالی که گذشت دوره خیلی خوبی برای صنعت بازی بود. پس از مدتها بازی‌هایی که جوهر سالها تجربه‌ی جمعی بازی‌سازی در کشور بود کنار هم و در دسترس مخاطب خود قرار گرفتند. بازی‌های ایرانی که گاه در خارج از کشور عرضه و با استقبال خوبی هم مواجه شده‌ بودند اما به دلیل نبود بستر و زیرساخت درست امکان عرضه به گیمرهای ایرانی برای آنها موجود نبود، در کنار چند عنوان تحسین‌شده خارجی به شکل رسمی و قانونی برای اولین بار در دسترس گیمرهای ایرانی قرار گرفت.

به گفته این مدیر هیولا در حال حاضر ۸۰ درصد بازی‌های هیولا ایرانی و ۲۰ درصد بازی‌های خارجی هستند که در میان آنها طی یک سال گذشته سبک‌های مختلفی همچون اکشن، ماجراجویی،‌ تیراندازی، معمایی، اشاره کلیک، ورزشی، نقش‌آفرینی، پلتفرمر و استراتژی به چشم می‌خورد: در این بین سهم بازی‌هایی با سبک ماجراجویی و ترکیب آن با دیگر سبک‌ها با حدود ۶۰ درصد بیش از بقیه است.

تهرانی به مزیت ارائه قانونی و بومی‌سازی‌ شده بازی‌های شناخته شده بین‌المللی روی هیولا اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال بازی تحسین شده « این جنگ من » (This War of Mine) به صورت قانونی و با قیمت باورنکردی ۱۹،۸۰۰ تومان روی هیولاست در صورتی که قیمت جهانی‌اش با احتساب قیمت فعلی ارز ۱۹۹،۰۰۰ تومان یعنی بیش از ۱۰ برابر خواهد بود. این قیمت‌گذاری‌ها قانونی و با رضایت خود تولید‌کننده و یا ناشر جهانی روی هیولا انجام می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود به زودی یکی از مشهورترین بازی‌های پلتفرم پی‌سی به صورت رسمی و گسترده روی هیولا عرضه شود. برای اطلاعات بیشتر Hayoola.com را زیر نظر داشته باشید.