Menu

Fortnite در سال 2018 از 29 کشور درآمد بیشتری به‌دست آورد

به گزارش پردیس‌گیم،براساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده این بازی در سال 2018 حدود 3 میلیارد دلار درآمد داشته است که رقمی قابل توجه است. نکته جالب در مورد این رقم این است که بیشتر از درآمد 29 کشور است. Fortnite اکنون برای خیلی‌ها حالت دوگانه‌ای دارد. برخی از این بازی به شدت لذت می‌برند و برخی دیگر فقط باعث خردشدن اعصابشان می‌شود البته حتی دسته دومی که ذکر شده نمی‌توانند موفقیت و فروش شگفت‌انگیز این بازی را در سالی که گذشت کتمان کنند.

حال طبق گزارشی که از طرف TechCrunch منتشر شده استودیوی Epic Games در سال میلادی که گذشت، از Fortnite حدود 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که البته تاکنون این استودیو واکنش رسمی به اخبار منتشر شده نشان نداده است.

3 میلیارد دلار رقم بسیار بزرگی محسوب می‌شود که برای درک آن کافیست با درآمد کشور‌ها مقایسه شود. با نگاهی به گزارش‌های منتشر شده بانک جهانی به این نتیجه می‌رسیم که درآمد سالیانه‌ی ۲۹ کشور کم‌تر از سه میلیارد دلار است. نکته قابل توجه در این لیست مجموع درآمد 9 کشورانتهای لیست است که درآمد مجموع آن‌ها کمتر از سه میلیارد دلار است.

درست است که Fortnite در سال 2018 درآمد بیشتری از 29 کشور داشته است، اما این درآمد محاسبه شده بدون در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری سرور‌ها و دیگر هزینه‌های جانبی است.ارزش کلی Epic Games در حدود 15 میلیارد دلار برآورد می‌شود که ارزشی بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور جامائیکا است.

حال با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی و تعطیلات سال نو و همچنین انتشار فصل هفتم بازی با ویژگی‌های جدید و جالب، انتظار می‌رود فروش و سودآوری این بازی همچون گذشته ادامه پیدا کنند و حتی رکوردهای جدیدی را نیز در این راه به ثبت برساند. با ورود به سال جدید میلادی، گزارش‌های رسمی نیز منتشر خواهد شد و به همین دلیل می‌توانیم بررسی‌های دقیق‌تر و موشکافانه‌تری از این بازی داشته باشیم.

این اثر که به سبک بتل رویال ساخته شده مشکلات و دردسرهای مخصوص به خود را دارد که موفقیتش را تحت تاثیر قرار داده است. این بازی حواشی زیادی نیز دارد مانند شکایت برخی سلبریتی‌ها از Epic Games به دلیل استفاده بدون اجازه از رقص و حرکات آن‌ها که البته صاحب نظران در مورد به نتیجه رسیدن این شکایت مطمئن نیستند.

Fortnite هم اکنون برای به صورت رایگان همراه با پرداخت درون برنامه‌ای برای Android، iOS، Nintendo Switch، PC، PS4، and Xbox One در دسترس است.