Menu

پس از افزایش نفوذ Activision، شرکت Blizzard مجبور به کاهش هزینه‌ها شده است؛ تصمیمات استراتژیک اکنون توسط گروه مالی گرفته می‌شود

از زمانی که در اوایل امسال با معرفی Diablo Immortal جنجال‌ها پیرامون این بازی و Blizzard بالا گرفت، این شرکت و رابطه‌اش با Activision زیر ذره‌بین بوده است. به تازگی نیز نگرانی‌ها از افزایش نفوذ و قدرت Activision سبب فاش‌شدن برخی از پشت پرده‌های اخیر گزارشات مالیِ این شرکت شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، شرکت Blizzard به تازگی در شرایط مالیِ خاصی قرار گرفته و حتی پیشنهادهایی برای خرید و فروش سهام آن‌ها مطرح شده است؛ بنابر گفته‌ی یکی از افراد داخلی به Eurogamer، بیشتر این پیشنهادها از بخش اصلی خدمات مشتریانِ واقع در ایرلند ارائه شده‌اند و آن‌هایی که تصمیم به فروش سهام خود گرفته‌اند نیز تا پایان ماه Blizzard را ترک خواهند کرد.

یکی از افرادی که این پیشنهاد خرید و فروش سهام را قبول کرده در این مورد گفته است: "فروش و انتقال سهام کار خوبی بود. این یک کار داوطلبانه بود؛ امیدوارم از صحبت‌هایم برداشت اشتباه نکنید ولی وقتی برای چندین و چند بار توده‌ای از پول نقد جلوی شما باشد، شما کم‌کم امید خود را از دست می‌دهید و دیگر موقعیت‌های خوبی که در سر راهتان قرار می‌گیرد را نمی‌بینید. "

این اتفاقات سبب افزایش ترس جامعه بازیکنان از رابطه‌ی Activision و Blizzard و معنای آن برای شهرت و محبوبیت Blizzard شده است. با افزایش این ترس و شک‌ها، یکی از عوامل اجراییِ Blizzard به Eurogamer گفته که برخلاف گزارشاتِ قبلی، آن‌ها کارکنان را به قبول‌کردن پیشنهاد فروش سهام ترغیب نمی‌کنند و البته این پیشنهاد داوطلبانه برای مدت زیادیست که مطرح شده است.

"بازیکنان ما مرکز و عامل اصلیِ همه‌چیز هستند و باید هم‌چنان همانند گذشته انتظار عناوینی، قوی، خوب و مدعیِ‌ جایزه از ما داشته باشند. هم‌چنین شایان ذکر است که علیرغم خرید و فروش‌های سهام، شعبه ایرلندیِ ما هم‌چنان بخش مهمی از سرویس خدمات مشتریانِ ما در اروپا خواهد بود. " این حرف‌ها را عامل اجراییِ Blizzard زده و گفته که این اتفاقات برروی کیفیت بازی‌های Blizzard تاثیرگذار نبوده و بازیکنان نباید حسِ بدی داشته باشند.

این‌ رخدادها به گزارشِ مالی Blizzard که چندی پیش منتشر شده و نشان‌دهنده نگرانی‌های این ناشر از وضعیت مالی بود نیز دامن می‌زند. یکی از کارکنان سابق Blizzard در این مورد به kotaku گفته است: "شاید شما فکر می‌کردید که Blizzard به شدت زیر فشار قرار دارد و وضعیت مالی آن‌ها چندان خوب نیست. چرا که تقریبا همه‌چیز از نظر هزینه مورد بررسی قرار می‌گرفت. البته مطمنا مساله‌ی اصلی این نبود ولی اولین بار بود که چنین چیزی می‌شنیدم. "ما باید رشد خود را نشان دهیم." این اتفاقات برای من بسیار ناامیدکننده بود. "


چنین مثال‌هایی چندین بار دیگر پس از افزایش نگرانی‌ها مبنی بر افزایش نفوذ Activision برای دیگر کارمندان نیز پیش آمده است. "به ما گفته می‌شد تا پول کمتری خرج کنیم چرا که هیچ IP جدید در اختیار نداریم. چرا که Overwatch سطح انتظارات از درآمدی که می‌توانیم در یک سال داشته باشیم را بالا برده است؛ فشار زیادی از طرف Activision برای پیش‌برذن کارها وارد می‌شد. آن‌ها خواهان چیزی برای نشان‌دادن به سهام‌داران و سرمایه‌گذارانِ اصلی بودند. "

چندین تن از کارکنان سابق و قعلی Blizzard نیز به Kotaku گفته‌اند که برای اولین بار در تاریخ این شرکت، تصمیمات مهم و استراتژیک توسط گروه مالی اتخاذ می‌شوند.

"در طول سال گذشته Blizzard به شدت در تلاش بوده تا از طریق راه‌هایی هوشمندانه و بدون جلب توجه مطبوعات، هزینه‌هایش را کاهش دهد. سخنرانی درباره کاهش هزینه‌ها تنها یک بار نبود؛ تقریبا هر ماه شاهد چنین چیزهایی بودیم. "

"هم‌اکنون بسیاری از تصمیم‌ها توسط افراد گروه‌ها کسب‌وکار، مالی و بازاریابی گرفته می‌شود و بین توسعه‌دهندگان و افراد تجاری و مالی تنش و کشمکش بسیاری وجود دارد. تصمیمات استراتژیک تماما توسط گروه مالی اتخاذ می‌شوند. "

"Blizzard شرکتی خاص و منحصر‌به‌فرد است و اکنون بسیاری نگران آینده این شرکت هستند؛ اگر روش‌های Activision بیشتر از الان عملی شوند، احتمالا شاهد اتفاقات ناخوشایند بیشتری خواهیم بود."

در کل به نظر می‌رسد پس از اینکه "مایک مورهیمی" (Mike Morhaime، یکی از بنیان‌گذاران Blizzard) درست قبل از مراسم BlizzCon امسال از سِمت خود استعفا داد، بسیار از افراد جامعه Blizzard نسبت به چیزی که قبلا از این شرکت می‌دانستند، دچار شک و تردید شده‌اند.

نظر شما چیست؟ به نظرتان شرایط این شرکت در آینده چگونه خواهد بود؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.