Menu

تاریخچه کلیه لباس‌های عنوان Marvel’s Spider-Man – قسمت اول

با اینکه از انتشار عنوان خارق‌العاده ابرقهرمانی Insomniac Games یعنی Marvel’s Spider-Man اندک می‌گذرد، اما میراث بازی کماکان به لطف محتوای قابل دانلودش زنده مانده است. صحبت از میراث شد، آیا تا به حال برایتان سوال شده که لباس‌های درون بازی چه داستانی دارند؟ اصلا چگونه بوجود آمده‌اند؟ امروز می‌خواهیم شبهه‌های شما را در این رابطه برطرف کنیم. با راهنمای پردیس‌گیم در رابطه با تاریخچه تمامی‌ لباس‌های عنوان Marvel’s Spider-Man همراه باشید.

1- Advanced Suit / دنیای E-1048

این لباس اولین بار در بازی Marvel’s Spider-Man معرفی شد و طراحی آن توسط استودیوی Insomnic Games صورت گرفته است. طراحی لباس برخلاف طراحی کلاسیک شخص "استیو دیکتو"، دارای عنکبوتی سفید است و رنگ آمیزی لباس شکل شلوغ‌تری دارد. همچنین جنس آن از Spandex، نوعی الیاف منعطف که در شنا استفاده می‌شود، نبوده و در بخش‌هایی از آن پلاستیک سخت استفاده شده است. از لحاظ داستانی، طراحی این لباس با کمک شخص Otto Octavious صورت گرفته و در باقی بازی هم "پیتر" از این لباس استفاده می‌کند. این لباس در بازی به شما این قابلیت را می‌دهد برای مدت محدودی دائم آدرنالین خود را پر کنید تا حرکات مخصوصتان را استفاده کنید.

2- Classic Suit / دنیای E-616، E-1616 و اکثر دنیاهای موازی

لباس کلاسیک و اصیل مرد عنکبوتی که همیشه بر تن داشته، دارد و خواهد داشت. جنس این لباس از الیاف منعطف Spandex است. طراحی این لباس از رنگ آمیزی قرمز و آبی بهره می‌برد، هرچند که در طول تاریخ دستخوش تغییرات جالبی بوده است، برای مثال در دوره‌ای رنگ مشکی و قرمز داشته و در دوره‌ای دیگر لنزهای آن بزرگتر از حد امروزی بوده است. همچنین وجود یک جفت Glider تارمانند در پایین بازوان از جمله جزئیات لباس بوده که بطور متعدد حذف و اضاف شده است. لنزهای این لباس به "پیتر" اجازه می‌دهند بیرون با شفافیت ببیند بی آنکه خاک به درون نفوذ کند. ماسک نیز طوری طراحی شده که صدای "پیتر" کمی متفاوت به گوش بخورد تا هویتش حفظ شود. زیر کمربند این لباس چندین محفظه ماده تار ساز جاسازی شده است. این لباس نوعی محافظ صوتی دارد که "پیتر" علیه جیغ‌های شدید Hobgoblin از ان‌ها استفاده کرده است. در پنجمین Volume کامیک‌های مردعنکبوتی شگفت‌انگیز، شاهد ارتقایی ریز در رابطه با لنز‌ها بودیم که باعث می‌شود اثرات هیپنوتیزم را از میان ببرد. لازم به ذکر است که طراحی لباس فوق، به دست بزرگان مرحوم، "استیو دیکتو" و "استن لی" انجام شده است. قهرمانانی که هرگز فراموش نخواهند شد.

3- Black Cloth Suit / دنیای E-616

این لباس اولین بار در مجموعه Spider-Man / Deadpool معرفی شد. ساخت و طراحی آن بدستان شخص Black Cat صورت گرفته است. ماجرا از این قرار است که "فلیشیا" عاشق لباس مشکی و سمبیوت‌طور "پیتر" بوده است و به همین خاطر و به منظور یاداوری، لباسی مشکی را ساخت تا "پیتر" به تن کند. جالب است بدانید آن زمان آن‌ها بعنوان عشاق با یکدیگر در رابطه بودند. بعدها بخاطر نابود شدن لباس اصلی،‌ "پیتر" برای مدتی این لباس را بعنوان اصلی جایگزین کرد اما درنهایت با اصرار "مری جین" لباس عادی‌اش را دوباره بر تن کرد.

4- Electro-Proof Suit / دنیای E-616

این لباس از جنس لاستیک بوده و "پیتر" آن را در مبارزه خود با Electro ساخته است تا بتواند از جریان برق در امان بماند. بعدها به این لباس یکسری جزئیات و تغییرات اضافه می‌کند. همچنین مرد عنکبوتی دنیای E-1616 از این لباس جلوی Electro دنیای‌ خودش استفاده کرده است

5- Fear Itself / دنیای E-616

این لباس حین واقعه Serpant’s War، به دستان "تونی استارک" و دوارف‌های Nidavellir ساخته شده است. البته این تنها ساخته آن‌ها نبود، درواقع آن‌ها کلی ابزار و لباس ساختند تا قهرمانان ما بتوانند جلوی Cul Borson، برادر Odin و خدای ترس بایستند. جنس این لباس از همان فلز چکش معروف "تور" است، یعنی Uru. روی دستان این لباس تیغه‌هایی قرار دارند که بعنوان سلاح سرد استفاده می.شوند. بعد از این جنگ بزرگ، لباس Fear Itself نابود شد.

6- Homemade / دنیای E-199999

این لباس در فیلم Spider-Man Homecoming معرفی شد و "پیتر" آن دنیا وقتی که بصورت یک قهرمان زیرزمینی کار می‌کرد طراحی‌اش کرده است. ساختار و طراحی آن بسیار ساده بوده و تنها در جهت حفظ هویت "پیتر" ساخته شده است. بعد از اینکه "پیتر" با "استارک" ملاقات می‌کند، لباس پیشرفته‌تری دریافت می‌کند و لباس قدیمی‌اش را به خاطرات می‌سپارد.

7- Iron-Spider/ دنیای E-199999

لباس فوق نیز در دنیای Homecoming به دستان "استارک" برای "پیتر" ساخته شده است. این لباس در ابتدا قرار بود بعنوان یک هدیه به "پیتر" از بابت دعوت به گروه انتقام جویان داده شود. هرچند که قهرمان داستان در ابتدا آن‌ را قبول نکرد اما سرانجام آن را در فیلم Infinity War بر تن می‌کند. جنس آن از نانوتکنولوژی است و 4 بازوان فلزی دارد. طراحی لباس از لباس اصلی Iron Spider-Man در Civil War الهام گرفته شده است.

8- Last Stand / دنیای E-312500

پس زمینه داستانی این لباس بسیار تاریک و غم‌انگیز است. "پارکر" این دنیا طی یک مبارزه، به منظور انتقام از "کریون شکارچی" بابت مرگ یکی از کلون‌های خود یعنی Kaine و Mattie Franklin، او را می‌کشد و این قتل شخصیت‌ وی را سرد و تیره‌تر می‌کند. در نهایت این تغییرات شخصیتی باعث می‌شوند که "پیتر" به عزیزان خود ضربه بزند، جنایات مرتکب شود، از گروه انتقام جویان اخراج شد و به یک ضدقهرمان تبدیل شود، کسی که دکتر اختاپوس را با بازو‌های فلزی خودش کشت هنگامی که آن‌ها را از قلبش عبور داد. وی سرانجام توسط نیروهای امنیتی شهر نیویورک، هنگامی که به قبر زن‌عمویش سر زده بود، کشته شد. Last Stand احتمالا یکی از آسیب‌دیده ترین مردعنکبوتی‌های Spider-Verse است.

9- Spider-Armor MK1 / دنیای E-616

با حمله تیم ابرخبیثان New Enforces به شهر نیویورک، "پیتر" تصمیم می‌گیرد تا لباسی را تدارک ببیند که بتواند در کنار قدرت بالا، از مقاومت زیادی علیه گلوله‌ها بهره ببرد. این لباس از نوعی فلز ساختگی است که شخص "پیتر" در دانشگاه ساخته است. نسخه اول این لباس درنهایت توسط اسید نابود می‌شود اما بدنبالش 3 نسخه دیگر ساخته می‌شوند که خوشبختانه همه آن‌ها در بازی حضور دارند.

10- Spider-Armor MK2 / دنیای E-616

این لباس به منظور جبران حس عنکبوتی از دست رفته "پیتر" ساخته شده است. در دوره‌ای که "پیتر" حس ششمش را از دست داده بود، تصمیم گرفت لباسی را بسازد که بتواند در نبود برتری‌ ذهنی‌اش، او را مقابل حملات مخفیانه و شبیهخون مقاوم نگه دارد. درکنار مقاومت علیه گلوله، این لباس از تارهای مغناطیسی بهره می‌برد و می‌تواند تله‌های برقی را از دور غیرفعال کند.

11- Spider-Armor MK3 / دنیای E-616

این لباس بعنوان آخرین منبع دفاعی علیه گروه Sinister Six ساخته شده و نام دیگرش Ends of the Earth است. هنگامی که "دکتر اختاپوس" در سر داشت با افزایش اثر گلخانه‌ای یک بار برای همیشه قبل از مرگش زمین را به خطر بیاندازد، "پیتر" لباسی را ساخت تا بتواند به تنهایی از پس همه 6 ابرخبیث برآید. از جمله قابلیت‌های این لباس می‌توان به حس شنوایی فوق پیشرفته اشاره کرد که براساس قابلیت شنوایی Daredevil یا همان "بی‌باک" است. ماسک این لباس تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند تمامی ماشین‌های اطراف شهر را کنترل کند آن هم بصورت تلپاتی! لنزهای این لباس می‌توانند هرنوع رادیواکتیوی را تشخیص بدهند و جنس آن در عین سخت بودنش، از عبور جریان برق جلوگیری می‌کند. همچنین این لباس قادر به پرواز است.

12- Spider-Armor MKIV / دنیای E-616

این لباس بعد از اینکه کارخانه Parker Industries به موفقیت و ثروت رسید ساخته شد و احتمالا پیشرفته‌ترین لباس "پیتر" تا به امروز باشد. "پیتر" در ساخت این لباس مدت زمان بسیاری را صرف کرده است. روند ساخت این لباس بسیار جالب می‌باشد؛ "پیتر" از شخص Prowler خواست که با پوشیدن این لباس و جا زدن خودش بعنوان مردعنکبوتی، نقص‌هایش را شناسایی کند و درعوض به پیتر گزارش دهد. و اینگونه بهترین و کامل‌ترین لباس ممکن شکل می‌گیرد. از ویژگی‌های جالب این لباس می‌توان با سنسور‌ها و سیستم‌های پیشرفته ردیاب، وجود عنکبوت‌های قابل کنترل، وب‌شوترهای پیشرفته، سیستم کسب انرژی مازاد از طراف و موارد بسیار دیگری اشاره کرد. متاسفانه این لباس طی واقعه Secret Empire به دستان Superior Octopus، یا همان "دکتر اختاپوس" خودمان نابود شد. اینکه Superior Octopus کیست را می‌گذاریم برای مقاله مفصل دیگر! زیرا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد!

13- Negative Zone Suit / دنیای E-616

این لباس اولین بار طی ورود "پیتر" به منطقه منفی ساخته شد. درواقع همان لباس عادی خودش است فقط تحت تاثیر اشعه‌های منفی Negative Zone قرار دارد. جنس لباس از Spandex به ضدماده نیز تغییر پیدا کرد.

14- Spider-Man Noir Suit / دنیای E-90214

این لباس، لباس مخصوص یک "پیتر پارکر" در دهه 1930 آمریکاست. "پیتر" آن دنیا هم به دستان گرم "عمو بن" و "زن عمو می" بزرگ شده و به غلبه خوبی علیه بدی معتقد است. زمانی که عموی وی بدست یک ابرشرور به نام Goblin کشته می‌شود، "پیتر" تصمیم به انتقام می‌گیرد و مردانش را دنبال می‌کند. سرنجام به محموله‌ای از اشیای دزدیده شده عتیقه می‌رسد که میان آن‌ها یک مجسمه عنکبوتی قرار داشت. مجسمه می‌شکند و لشکری از عنکبوت‌ها از ان بیرون می‌اید که یکی از ان‌ها قهرمان داستان را می‌گزد. بعد از ملاقات "پارکر" با خدای عنکبوتی‌ها (که این هم بحثش مفصل است و باید یک مقاله جدا در رابطه با totemها رفت!)، قدرت‌های عنکبوتی بدست می‌اورد و اینگونه شغلش بعنوان یک ابرقهرمان شروع می‌شود. او همچنین 2 عدد هفت تیر محض مبارزه گرم به همراه دارد، به هرحال ان دوران امریکا همه هفت تیر داشتند.

15- Secret War Black Suit / دنیای E-616

این لباس اولین بار طی واقعه Secret War توسط مرد عنکبوتی پوشیده شد، واقعه‌ای که طی آن چندتن ابرقهرمان برای مقابله‌ با حملات تروریستی پیشرفته از سمت دولت انتخاب شدند تا به سازمان Shield کمک کنند.

16- Spider-Man Homecoming Suit / دنیای E-199999

لباس فوق پیشرفته "پیتر پارکر" در دنیای سینمایی Homecoming که به دست "تونی استارک" ساخته شده است و از قابلیت‌های پیشرفته بسیاری بهره می‌برد. برای مثال، لنز‌های دیجیتالی دارد که همچون لباس خود مرد آهنی، در کسری از ثانیه اطلاعات بسیاری را به پیتر نشان می‌دهند، از یک هوش مصنوعی مثل Jarvis استفاده می‌کند و می‌تواند انواع اشکال تار زدن را پیاده کند.

17- Velocity Suit / دنیای E-1048

این لباس کاملا در انحصار بازی قرار دارد و توسط شخص Adi Granov، طراح لباس که قبلا کاورهایی را برای Marvel می‌کشیده، ساخته شده است. همانطور که از نامش پیداست، این لباس به "پیتر" سرعت مافوق عادی را هدیه می‌کند و شما به به واسطه قدرتش می‌توانید سریع‌تر از حد معمولا تار بزنید، حرکت کنید یا ضربه بزنید.

به پایان قسمت اول راهنمای اختصاصی پردیس‌گیم در قبال لباس‌های عنوان Marvel’s Spider-Man رسیدیم. نظر شما چیست؟ آیا از میان لباس‌های یاد شده، لباسی هست که از آن بدتان بیاید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. تا قسمت عنبکوتی دیگر، بدرود!