Menu

Artifact، عنوان جدید شرکت Valve، از زمان لانچ تقریباََ 80 درصد بازیکنان پایه خود را از دست داده است

بازی جدید شرکت Valve یعنی Artifact که در ژانر CCG/استراتژیک قرار دارد تنها در چند هفته با کاهش شدیدی‌ در تعداد بازیکنان همزمان رو به رو شد.

Artifact در تاریخ 28 نوامبر به طور رسمی منتشر شد. یک روز بعد، بازی با ثبت رقم 60,740 بازیکن همزمان بیشترین تعداد بازیکن همزمان در تاریخ استیم را داشت و به راحتی در 5 بازی برتر استیم قرار گرفت.

از آن‌جایی که Valve برای چندین سال بازی جدیدی عرضه نکرده بود، به طور حتم برای طرفداران جذاب است که پروژه جدید این شرکت را تجربه کنند تا ببینند در این چند سال اخیر و سکوت کامل از سوی Valve در نهایت این شرکت چه چیزی را به آن‌ها ارائه می‌دهد، به همین دلیل با استقبال بی سابقه‌ای رو به رو شدیم.

از آن زمان به بعد تنها شاهد کاهش بازیکنان اصلی و پایه‌ای Artifact بودیم. به گزارش پردیس‌گیم و با توجه به Steam Charts، در 24 ساعت گذشته در زمان اوج تنها 11,596 بازیکن به طور همزمان بازی را تجربه کردند و در حال حاضر که من این خبر را می‌نویسم این تعداد به 7,000 نفر رسیده است.

CCG که مخفف سه کلمه Collectible card game می‌باشد یک ژانر کاملاََ متفاوت با طرفدارانی مخصوص به خود است به همین دلیل نباید انتظار پایه طرفدارانی در حد و اندازه Dota 2،Counter Strike: Go یا حتی Left 4 Dead باشیم. از طرف دیگر برخی از تصمیمات Valve در مورد بازی چندان مورد حمایت بازیکنان قرار نگرفته است.

Artifact با نقدهای مختلف و نظرات خوب و بد زیادی در استیم رو به رو شد، برخی اظهار می‌کنند که رقابت در آن گران تمام می‌شود و برای بهترین بودن نیاز به صرف مقدار زیادی پول است.

البته امکان بازگشت دوباره بازی با سیاست‌های درست و تغییر برخی سیستم‌های پولی بازی وجود دارد اما اگر Valve رویه حال حاضر را در پیش بگیرد به طور حتم با یک شکست بزرگ رو به رو خواهیم شد. شاید در نهایت این تصمیم گرفته شود که بازی به طور کامل مجانی شود درست همانند تصمیم اخیر سازنده در رابطه با CS:GO.

نظر شما در این باره چیست؟