Menu

شایعه: Xbox Scarlett از تکنولوژی Zen 2 و GPUهای نسل بعدی AMD استفاده خواهد کرد + جزئیاتی دیگر

با گذشت بیش از 5 سال از عمر کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One، نسل بعدی کنسول‌ها در حال نزدیک‌شدن است؛ ولی هنوز هیچ اطلاعات رسمی و معتبری از سوی Sony یا Microsoft منتشر نشده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، براساس شایعات منتشرشده، Xbox Scarlett که به نظر می‌رسد اسم رمز کنسول نسل بعدیِ Microsoft است، تغییراتی عظیم در فضا و دنیای کنسول‌ها ایجاد خواهد کرد.

براساس شایعات منتشرشده توسط منبع داخلی Microsoft یعنی "برد سمز" (Brad Sams، سردبیر ارشد وبسایت Thurrott.com)، کنسول Xbox Scarlett در سال 2020 با استفاده از تکنولوژی Zen 2 و GPUهای نسل‌بعدیِ AMD عرضه خواهد شد. هدف این کنسول اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. این شایعه با شایعات قبلی پیرامون PS5 و استفاده از یک CPU 8هسته‌ایِ Zen تطابق دارد. بنابر این، به نظر می‌رسد که باری دیگر هر 2 شرکت Microsoft و Sony برای کنسول‌های نسل بعدی خود با AMD همکاری خواهند کرد.

برای نسل بعد Microsoft رویکردی متفاوت را در پیش خواهد گرفت و چندین نوع مختلف از سخت‌افزار را عرضه خواهد کرد. در کنار سخت‌افزار سنتی، کنسول دوم به عنوان یک Xbox کوچک‌تر، بازی‌ها را از طریق فضای ابری و زیرساخت‌های Azure اجرا خواهد کرد. Microsoft قصد دارد مرزهای توزیع دیجیتالی را نیز فراتر برده و تغییراتی را در فروشگاه Windows و برنامه Xbox App ایجاد کرده تا سیستمی یکپارچه بسازد.

Backward compatibility نیز جزئی از برنامه‌های Microsoft است که البته با در نظر گرفتن وجود این قابلیت برروی Xbox One، چندان تعجب‌برانگیز نیست.

هیچ‌کدام از این اطلاعات تاکنون به صورت رسمی تایید نشده‌اند پس نمی‌توان هیچ‌کدام را به عنوان خبر و جزئیاتی قطعی از برنامه‌های Microsoft برای نسل بعد دانست. اگر قرار باشد کنسول در سال 2020 عرضه شود، احتمالا در E3 سال آینده چیزهایی از آن خواهیم شنید.

نظر شما چیست؟ آیا به این شایعات باور دارید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.