Menu

پیش نمایشی بر NBA 2K19

پیش نمایشی بر NBA 2K19

" به قلم رضا لیاقت"

پرونده NBA 2K18 به زودی کاملا بسته و نسخه بعدی این سری در کمتر از دو هفته عرضه خواهد شد. NBA 2K18 که پرفروش ترین نسخه‌ی این سری بسکتبالی می‌باشد در حالی به این عنوان دست یافته که علی‌رغم دریافت بازخورد مثبت از منتقدین، به دلیل سیاست‌های غلط سازنده‌ها بازخوردی بسیار منفی از کاربران دریافت کرده‌است. اکنون می‌خواهیم با توجه به تمامی اطلاعاتی که در این یک سال از NBA 2K19 در اختیار ما قرار گرفته، ببینیم که نسخه جدید این عنوان می‌تواند نظر مثبت کاربران را جلب کند یا کمبود یک رقیب بزرگ باعث می‌شود که 2K باز هم سیاست‌های غلط خود را ادامه دهد؟

آنچه تاکنون می‌دانیم

سری NBA در نسخه‌های اخیر در بسیاری از بخش‌ها تقریبا به کمال رسیده و تنها در موارد اندکی نیاز به بهبود دارد. با این حال در کنار بعضی از این بهبود‌ها، استودیو Visual Concepts بعضی از مکانیک‌های بازی را کاملا تغییر داده یا مکانیک‌های جدیدی به بازی اضافه کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

سیستم Takeover: این مکانیک جدید به گیمر اجازه می‌دهد که در طول بازی قدرت بعضی از بازیکنان خود را افزایش دهد. در طول بازی نوار Takeover بازیکن‌ها پر می‌شود و پس از آنکه این نوار کامل شد، با فعال کردن آن انیمیشن‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی به مدت محدود برای بازیکن‌ها باز می‌شود که گیمر به کمک آن می‌تواند نتیجه بازی را به نفع خود رقم بزند. در مجموع هفت Takeover وجود دارد که هر بازیکن Takeover خاص خود را دارد. یکی از این Takeover‌ها Playmaker می‌باشد که پس از فعال شدن، توانایی بازی‌سازی و موقعیت سازی باریکن را افزایش می‌دهد.

بهبود مشکلات Clipping: Clipping به معنای فرو رفتن مدل‌های بازیکنان در هم است، این مورد در NBA 2K18 بسیار مشهود بود در حالی که در NBA 2K19 بسیار بهبود یافته و در حالت عادی تقریبا حس نمی‌شود.

سیستم توپ‌ربایی(Steal) بازسازی شده: در نسخه‌های قبلی NBA 2K موقعیت‌های فراوانی پیش می‌آمد که با وجود آنکه توپ بی دفاع بود، باز هم امکان توپ‌ربایی وجود نداشت. از طرف دیگر بازیکنان نیز به راحتی می‌توانستند دفاع تیم مقابل را دریبل بکنند. اکنون با توپ‌ربایی دقیق و به موقع، دریبل زن‌ها به راحتی نمی‌توانند دفاع را رد بکنند و از این نظر دفاع و حمله بازی متعادل‌تر شده‌اند.

اهمیت یافتن مهارت گیمر در یک به یک‌ها: مهارت گیمر در کنترل بازیکن در NBA 2K19 بسیار مهم‌تر شده‌است. با حذف کردن سیستم خودکار دفاع و دریبل یک به یک، اکنون در هر دو حالت بازیکن باید با مهارت شخصی و حرکت به موقع جلوی توپ را بگیرد یا دفاع حریف را پشت سر بگذارد.

بهبود Shot Meter: یکی از بررگترین مشکلات NBA 2K18 نبود Shot Meter در Lay-up‌ها(پرتاب‌های نزدیک تور) بود. این مورد باعث می‌شد که درصد زیادی از ضربه‌هایی که در دنیای واقعی بدون شک تبدیل به امتیاز می‌شدند در NBA 2K18 به راحتی از دست بروند. در نسخه جدید اما، با اضافه شدن Shot Meter به Lay-up‌ها این مشکل حل خواهد شد. از طرف دیگری سیستم ضربات بازی به گونه‌ای بود که بسیاری از فضاهای خالی را تشخیص نمی‌داد و آن‌ها را به عنوان فضا‌های مورد فشار در نظر می‌گرفت که باعث می‌شد احتمال موفق بودن پرتاب کم شود. در نسخه جدید، Visual Concepts به دنبال این است که با بهبود این سیستم تا حدودی این مشکل را حل بکند.

بهبود هوش مصنوعی: با تغییر در سیستم توپ‌ربایی، هوش مصنوعی محیطی بازیکنان به گونه‌ای تغییر یافته که از این سیستم جدید بهترین استفاده را بکند. از طرفی برای مقابله با بازیکنانی که معمولا از حرکات یکسانی استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی بازی توانایی این را خواهد داشت که این حرکات را تشخیص دهد و بر ضد آن‌ها عمل بکند. در نهایت اینکه در مواقع خاصی مانند ضد حمله‌ها یا پرتاب اوت‌ها و … جایگیری بازیکنان نسبت به نسخه‌ی قبل بسیار بهتر شده‌است.

بخش آنلاین MyTeam نیز در نسخه‌ی جدید دستخوش تغییراتی شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

محتوای بیشتر و عرضه‌ی سریعتر آن: به گفته سازندگان در NBA 2K19 محتوا و کارت‌های جدید سریع‌تر عرضه خواهند شد تا بازی آن کمبود محتوایی که بین عرضه هر بسته جدید حس می‌شد را از بین ببرد. از طرفی کارت‌های قوی‌تر بازی نیز سریع‌تر عرضه خواهند شد، بطوریکه کارت‌های Amethyst، برخلافNBA 2K18، از هنگام عرضه در دسترس هستند و کارت‌های Diamond نیز نسبت به نسخه قبل سریع‌تر به بازی اضافه خواهند شد. و در آخر اینکه بسته‌های کارت‌ها متناسب با سبک بازی بازیکنان طبقه بندی شده‌اند. این موضوع به گیمر‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند بازیکن‌هایی را باز کنند که به آن‌ها نیاز دارند.

حالت‌های جدید بازی برای MyTeam: در MyTeam امسال دو حالت Pack & Playoffs و Supermax حذف شده‌اند و به جای آن‌ها دو حالت My Team Unlimited و Triple Threat قرار گرفته‌است. در حالتMy Team Unlimited که آنلاین می‌باشد، گیمر سیزده تا از بهترین بازیکن‌هایش را انتخاب می‌کند و با بقیه گیمر‌ها به رقابت می‌پردازد تا با آوردن بیشترین برد ممکن، کارت‌ها و جایزه‌های مجانی بدست بیاورد و اگر موفق شود دوازده بازی پشت سر‌ هم ببرد، کارت خاص Player of The Month را نیز دریافت خواهد کرد. حالت Triple Threat نیز حالتی که است که در آن گیمر‌ بصورت 3V3 با تمام تیم‌های لیگ NBA بازی خواهد کرد. این حالت بخش آنلاین نیز دارد که در آن گیمر‌ها بصورت 3V3 با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کاور نسخه‌ی ویژه‌ی 20th Anniversary Edition

آنچه از نسخه بعدی انتظار داریم:

بازنگری در سیاست های Pay to Win: بخش MyCareer بخشی است که به بازیکن اجازه می‌دهد بازیکن خود را بسازد و Overall وی را از 60 تا 99 بالا ببرد. قوی‌ کردن بازیکن نیاز به Virtual Credit(واحد پول درون بازی) دارد و بصورت عادی و بدون خرج کردن پول بدست آوردن آن بسیار سخت می‌باشد بطوریکه شاید در طی چندین ماه حتی نشود بازیکن را به 90 رساند. اما با استفاده از Microtransactionها و با پرداخت پول می‌توان به راحتی VC بدست آورد. علاوه بر آن بسیاری از آیتم‌های جانبی مثل کفش‌ها یا مدل مو‌ها نیز تنها با VC قابل خریدن هستند. این مورد در کنار استفاده سایر بخش‌های آنلاین NBA 2K18 از VC این بازی را تبدیل به یک Cash Grab به تمام معنا کرده است. انتظار ما این است که 2K با دیدن بازخورد‌های منفی طرفداران سیاست‌های غلط خود را متوقف کرده و NBA 2K19 را عادلانه‌تر کند.

انیمیشن‌های قابل رد کردن: شاید در نگاه اول این موضوع خیلی مهم نباشد ولی این مشکل، به خصوص در بخش MyCareer که نیاز به Grind کردن دارد، به قدری حاد است که نیاز به اشاره دارد، انیمیشن‌های بعضا تکراری بازی گاهی اوقات از فعالیت‌هایی که گیمر می‌خواهد انجام بدهد نیز طولانی‌تر هستند و قابل رد نبودن آن‌ها به شدت به تجربه بازی ضربه می‌زند.

سخن آخر

گیم‌پلی سری NBA همین حالا هم بسیار عالی است و به لطف تغییرات نسخه جدید به کمال نزدیک‌تر شده‌است. از طرفی گرافیک بازی نیز در نسخه‌ی قبل بسیار خوب بوده و در نسخه جدید نیز تغییر چندانی نخواهد کرد. تنها چیزی که باقی می‌ماند بخش‌های آنلاین و سیاست‌های 2K در قبال آن است. اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که به سیاست‌های پول پرستانه خود پایان دهند و به دنبال رضایت کاربران باشند، به جرئت می‌توان گفت که NBA 2K19 یکی از بهترین و کامل‌ترین عناوین ورزشی سال‌های اخیر خواهد شد. NBA 2K19 سه شنبه 21 شهریور برای پلتفرم‌های PC ، Xbox One ، PS4 و Nintendo Switch عرضه خواهد شد. دارندگان نسخه 20th Anniversary نیز چهار روز زود‌تر در تاریخ جمعه 16 شهریور به بازی دسترسی خواهند داشت.