Menu

سلطه‌ی بازی‌های Pokemon: Let’s Go و God of War در حراج‌های جمعه‌ی سیاه

حتی با اینکه حراجی تا امروز هم ادامه دارد، بر اساس گزارشی از Adobe به نظر می‌رسد خریدهای جمعه‌ی سیاه امسال بیشتر از سطح انتظارات بوده. و چندین بازی ویدئویی به این پیشروی کمک کرده‌اند!

بنا به گزارش که میتوانید در ادامه مشاهده کنید، خریدهای جمعه‌ی سیاه امسال حتی از $6.2 میلیارد نیز فراتر رفت که 23.6 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده. این رقم حتی از $5.9 میلیاردی که خود شرکت پیش بینی کرده بود بالاتر است.

علاوه بر این، پنج محصول پرفروش فصل تعطیلات نیز مشخص شده. و درحالی که لپ‌تاپ‌ها توجه عمده را به خود جلب کرده‌اند و یک سری از خریداران علاقه‌ی شدیدی به عروسک‌های انگشتی نشان داده‌اند، دو بازی توانستند راه خود را به رتبه‌ی پنج تای اول باز کنند.

اولی دو بازی Pokemon: Let’s Go! با حضور Pikachu و Eevee بودند که موفقیت پیشین خود را سر ریز کردند. گزارش شده بود که بازی در هفته‌ی اول انتشار سه میلیون کپی فروش داشته و در بین محصولات Nintendo Switch رکوردی تازه ثبت نموده که البته ممکن است این رکورد توسط Super Smash Bros جا به جا شود. این موضوع هفته‌ی آینده پس از انتشار مشخص خواهد شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از comicbook، چیزی که حتی از این مورد نیز تحسین‌برانگیزتر است، جایگاه شماره پنجم یعنی God of War می‌باشد. این بازی حماسی اکشن که در 31 فروردین 97 منتشر شده و در برخی خرده فروشی‌ها با قیمت 17 دلار هم قابل خرید است، طی جمعه‌ی سیاه حیاتی تازه در جانش دمیده شد. در نتیجه، بسیاری افراد برای اولین بار ماجراجویی حماسی کریتوس را تجربه می‌کنند یا به کسی که دوست دارند هدیه می‌دهند.

با در نظر گرفتن این که باندل PlayStation 4 با Spider-Man همراه شده و برای این بازی Insomniac Games پتانسیل فروش بیشتری ارائه می‌دهد، کسب جایگاه پنجم توسط خدای جنگ سورپرایز جالبی است. با اینحال همچنان خوشحال هستیم که کریتوس تسلط خود را بر فصل تعطیلات نشان می‌دهد.

یک آمار دیگر این گزارش که میتواند جالب باشد این است که بیش از یک سوم خریدهای جمعه‌ی سیاه مربوط به تلفن‌های هوشمند بوده و نسبت به میزان 15 درصدی سال گذشته افزایش یافته. با توجه به راحتی‌ای که در خرید فراهم می‌کنند (حتی لازم نیست از تخت بلند شوید!)، با این اتفاق خیلی شوکه نشدیم. ولی آیا سال آینده بیشتر از این هم خواهند رفت؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

میتوانید گزارش کامل را اینجا مشاهده کنید. بازی‌های The Pokemon Let’s Go! هم اکنون برای Nintendo Switch در دسترس هستند؛ و همچنین میتوانید God of War را برای PlayStation 4 و PlayStation 4 Pro تهیه کنید