Menu

تکذیب شدن کاهش ویژگی‌های بصری Spider-Man؛ رزولوشن و سایر موارد نسبت به دموی E3 سال 2017 ارتقاء یافته

هیچ عرضه‌ی بازی بزرگی در 2018 بدون جر و بحث آنلاین درمورد "کاهش" جنبه‌های بصری کامل نمی‌شود. برخی طرفدران به شکل وسواس گونه‌ای هر ویدئوی جدید از Spider-Man را به امید پیدا کردن مدرکی مبنی بر کاهش ویژگی‌های بصری با اولین نمایش گیم‌پلی در E3 2017 مقایسه می‌کنند که حتی یک تغییر مربوط به گودال آب برای برپایی جنجالی گسترده کافی بوده است. توسعه دهنده‌ی بازی Insomniac Games مکرراً گفته است که کاهشی در گرافیک صورت نگرفته و هر تغییری که از 2017 انجام شده صرفاً هنرمندانه بوده ولی آیا این حرف فقط برای فرار از بار مسئولیت است؟ واضح است که نیار به یک ارزیابی بی‌طرفانه داریم.

اینجاست که کارکنان خوب Digital Foundry وارد عمل می‌شوند – به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، طبق گفته‌ی مورد اعتمادترین تکنسین‌های اینترنت، Spider-Man کاهش گرافیکی نداشته. درواقع، بازی از چندین جهت نسبت به E3 2017 ارتقاء پیدا کرده است. رزولوشن مشخص‌ترین ناحیه‌ی بهبود یافته می‌باشد – روی PS4 Pro، رزولوشن انطباقی بازی بین 3456×1944 تا 2560×1368 بسته به صحنه تغییر می‌کند که 2816×1584 رزولوشن میانگین بازی تعیین شده است. این رزولوشن‌ها به جای تکنیک checkerboarding که در بسیاری از بازی‌های PS4 Pro از آن استفاده می‌شود با تکنیک temporal injection که توسط خود استودیو توسعه یافته ایجاد شده است. برای مقایسه، ویدئوی Spider-Man در نمایشگاه E3 2017 فقط با رزولوشن 1440p اجرا شده است.

بهبودهای دیگر شامل افزایش ترافیک ماشینی و تراکم جمعیت در پیاده‌رو، توانایی دیدن بخش‌های داخلی ساختمان‌ها از طریق پنجره‌ها و ارتقاء نورپردازی و سایه‌ها می‌شود. خود مردعنکبوتی از لحاظ کیفیت بافت بدون تغییر مانده، اگرچه جنس لباس او حالا ظاهری طبیعی‌تر و پارچه‌ای‌تر نسبت به لباس پلاستیک مانند و براق در E3 2017 دارد. این موضوع ممکن است در برخی زوایا لباس عنکبوتی را تخت‌تر نشان دهد ولی صرفاً تغییر هنرمندانه‌ای بوده است.

بالاخره، آن گودال چطور؟ Insomniac از همان فناوری 2017 استفاده می‌کند – ترکیبی از انعکاس‌های screen-space و cube-map – تا گودال‌های منعکس‌کننده را ارائه دهد. انعکاس‌ها در گودال‌های 2018 به نظر کلی‌تر از موارد داخل دموی 2017 می‌آیند ولی Digital Foundry مظنون شده که ممکن است این موضوع مربوط به تلاش Insomniac برای حفظ نیروی انسانی بوده باشد. نگاشتن انعکاس‌های صد در صد دقیق در تمام گودال‌های بازی به شدت وقت گیر می‌بوده، پس احتمال دارد این فرایند را به شکل خودکار انجام داده باشند. دوباره، تا جایی که به علت کاهش تعداد گودال‌ها در این صحنه مربوط می‌شود، به نظر می‌آید تصمیم هنرمندانه‌ی دیگری در کار باشد، از آن‌جا که ظاهراً تغییر زیادی در حوزه‌ی رزولوشن یا کارایی ایجاد نشده است.

پس، این هم از این – اطمینان داده می‌شود اگر Spider-Man را خریداری کنید یکی از کامل شده‌ترین بازی‌ها از نظر فنی برای PS4 را به دست می‌آورید.

Spider-Man در روز 16 شهریور منتشر خواهد شد.